Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

    Koncepcja Przedszkola

    Koncepcja Przedszkola

    Koncepcja Przedszkola

     Nasze przedszkole oferuje:

    postępowe metody pracy rozwijające wszystkie obszary edukacyjne dziecka; przestronne i estetyczne sale edukacyjne wyposażone w sprzęt multimedialny, a także meble oraz zabawki spełniające odpowiednie normy i posiadające certyfikaty; nowoczesny ogród przedszkolny z bogatym wyposażeniem sprzyjającym aktywności fizycznej i kreatywności najmłodszych; wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną: logopedów, nauczycieli i metodyków nauczania języka angielskiego; doświadczony i przyjazny personel nastawiony na jak najłagodniejszą adaptację dzieci do warunków przedszkola.

    Zajęcia dodatkowe:

    zajęcia z logopedą; zajęcia z psychologiem; tańce; rytmika; język angielski.

    Nasze cele:

    dbamy o bezpieczeństwo podopiecznych i pracowników przedszkola; szacunek, dobro i piękno to priorytety wiodące w tworzeniu przyjaznej atmosfery zarówno wśród pracowników, jak i podopiecznych naszego przedszkola; jesteśmy placówką przyjazną dzieciom, rodzicom oraz pracownikom; otwartą na ich potrzeby i dostosowującą się do ich wymagań; praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości; przedszkole umożliwia wyrównanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole; przedszkole przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji; przedszkole przestrzega praw dziecka, dbając o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną; rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola; przedszkole promuje swoje osiągnięcia i pracuje nad dobrą opinią w środowisku.

    Dziecko:

    głównym założeniem przedszkola jest zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa; dziecko aktywizowane jest poprzez wprowadzanie metod opartych na zadaniach twórczych, otwartych, zabawach badawczych i eksperymentach; istotnym warunkiem rozwoju dziecka w naszym przedszkolu jest rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz poczucia szacunku wobec siebie i innych; dziecko jest wspierane w swoich działaniach, otrzymując pomoc i zachętę do indywidualnego funkcjonowania w różnych obszarach aktywności; dziecko nabywa wiadomości i umiejętności z Podstawy Programowej.

    Rodzic:

    rodzice są partnerami przedszkola; w ramach wypracowanych zasad rodzice współdecydują w sprawach przedszkola w obszarze wychowawczym i organizacyjnym; przedszkole pozyskuje i wykorzystuje opinie rodziców na temat swojej pracy; rodzice są zaangażowani w życie przedszkola: współorganizują tradycyjne uroczystości wynikające z kalendarza imprez placówki; przedszkole daje rodzicom możliwość pracy nad rozwojem i edukacją ich dzieci poprzez stały kontakt z nauczycielami, prowadzenie rozmów rozwojowych i zajęć otwartych oraz umożliwienie im kontaktu ze specjalistami.

    Nauczyciel:

    dba o bezpieczeństwo swoich podopiecznych; stosuje aktywizujące i zindywidualizowane metody pracy, dostarczając bodźców i prowokując dziecko do działania; wyzwala u dzieci aktywność poznawczą i fizyczną; respektuje prawa dziecka; chroni oryginalność myślenia dziecka; nie wyręcza lecz pomaga dziecku; wyzwala pomysłowość dziecka swoją kreatywnością.

    Rozwój przedszkola:

    Zasoby przedszkola i środowiska lokalnego wykorzystywane są na rzecz wzajemnego rozwoju. Promowanie zdrowego stylu życia poprzez: organizowanie Olimpiady Sportowej oraz Klubu Małego Sportowca, współpracę z Klubem Sportowym (zapraszanie trenerów na zajęcia sportowe dla dzieci), zapraszanie sportowców, codzienny pobyt na powietrzu organizowanie zabaw ruchowych i gier zespołowych, komponowanie jadłospisów zgodnie z piramidą zdrowego żywienia. Przedszkole korzysta z zasobów środowiskowych w procesie poznawania przez dzieci otaczającej rzeczywistości: organizowane są wyjścia do miejsc kultury (kino, teatr), wycieczki, wyjścia do biblioteki i szkoły. Przedszkole gości ekspertów i specjalistów z różnych dziedzin. Organizowane są imprezy środowiskowe, konkursy plastyczne oraz zawody sportowe. Przedszkole współpracuje z wieloma instytucjami, m.in. Przedszkolem nr 32, Ośrodkiem Zdrowia, Biblioteką Publiczną w Gdyni, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczna w Gdyni, Strażą Pożarną, Kolejami Miejskimi, Komunalnym Związkiem Gmin Redy i Chylonki,OPEC-em, Stowarzyszeniem Rozwoju Dzieci w Wieku Przedszkolnym w Gdyni.

    Data dodania: 2018-04-05 21:12:32
    Data edycji: 2018-09-03 20:26:49
    Ilość wyświetleń: 1437

    "Dziecko chce być dobre.

    Jeśli nie umie-naucz, jeśli nie wie-wytłumacz, jeśli nie może-pomóż"

    Janusz Korczak
    godło Polski - link do strony głównej
    Kontakt

    81-007 Gdynia

    ul. Chylońska 237

    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji Publicznej
    Biuletynu Informacji Publicznej